WhatsApp'a reklamlar geliyor: Sohbet gibi reklam
Whatsapp’a uzun süredir konuşulan reklam içerikleri geliyor. Ayrıca uyguylamanın güncellemeler sekmesinde de bazı değişiklikler olacağı belirtilmiş.
WhatsApp, uzun süredir gündemde olan reklam planlarını hayata geçirmeye başlıyor. Meta çatısı altındaki mesajlaşma uygulaması, gizlilik ve uçtan uca şifreleme gibi temel güvenlik vaatlerinden taviz vermeyeceğini söylese de, artık uygulamanın belirli bölümlerinde reklamlara yer verilmeye başlanıyor.
Şirketin yaptığı açıklamaya göre, WhatsApp kullanıcılarının önemli bir kısmı kademeli olarak reklamlarla karşılaşacak. Ancak bu değişiklik şimdilik sadece “Güncellemeler” sekmesini aktif olarak kullananları ilgilendiriyor. Uygulamayı yalnızca kişisel mesajlaşma için kullananların ekranında herhangi bir reklam görünmeyecek. Benim gibi bu sekmeyi pek kullanmayanlar için bir değişiklik olmayabilir ama WhatsApp, her gün yaklaşık 1,5 milyar kişinin bu alanı aktif olarak kullandığını söylüyor. Eskiden daha çok arkadaşların durumlarını görmek ya da ilgi çekici kanalları keşfetmek için kullanılan bu sekme, artık kanal yöneticileri ve işletmeler için bir büyüme ve tanıtım alanına dönüşüyor.
Yeni reklam sisteminde WhatsApp, kullanıcıların favori kanallara abone olmasını teşvik eden tanıtımlar gösterecek. Ayrıca bazı kanallar daha görünür hale getirilecek ve Güncellemeler sekmesinde yer alan Durum kısmına da reklamlar entegre edilecek. Şirket, bu yeni sistemin kullanıcıların işletmelerle iletişime geçmesini daha kolay ve doğal hale getireceğini söylüyor.
Tabii en çok merak edilen konu ise gizlilik meselesi. WhatsApp, bu reklam sisteminin kullanıcı verilerini suistimal etmeyeceğini özellikle vurguluyor. Özel mesajların, yapılan aramaların, sohbetlerde paylaşılan konumların, rehberinizdeki kişilerin ya da arkadaşlarınızla olan grupların reklam hedeflemesi için kullanılmayacağının altı çiziliyor.
Reklamların hangi verilere göre gösterileceği ise oldukça sınırlı tutulmuş. WhatsApp, yalnızca temel hesap bilgileri, kullanılan cihazla ilgili genel teknik bilgiler, şehir veya ülke gibi genel konum bilgileri ve Güncellemeler sekmesinde yapılan etkileşimleri göz önünde bulundurarak reklam içeriklerini şekillendirecek.
Ayrıca şirket, bu süreçte Meta ile kişisel bilgi paylaşmadığını, hassas verilerin anonimleştirildiğini ve kullanıcıların deneyim üzerinde her zaman söz sahibi olduğunu belirtiyor. Meta’nın iş modeli göz önüne alındığında, şirketin gelirinin yüzde 98’i reklamlardan geliyor. Dolayısıyla WhatsApp’ın da bu modele yavaş yavaş entegre olması çok da şaşırtıcı değil. Ancak bu geçişin kullanıcı alışkanlıklarını nasıl etkileyeceği zamanla ortaya çıkacak.
Benzer Haberler
WhatsApp'a reklamlar geliyor: Sohbet gibi reklam
Bluetooth 6.0 Özellikleri: Kablosuz bağlantıda yeni bir dönem başlıyor
İran, İsrail'in siber saldırılarını önlemek için internet komple kapatıyor
Adobe Firefly uygulaması iOS ve Android için çıktı
Trump kendi telefon markasını duyurdu! İşte özellikleri ve fiyatı
TEKNOFEST 17-21 Eylül’de kapılarını İstanbul’da açacak
Telefonlardaki bellek miktarı yapay zeka sebebiyle 24 GB’a çıkıyor
Kullanıcılar şikayetçi: Instagram hesabınız her an kapatılabilir