Telefon
WhatsApp
WhatsApp'a reklamlar geliyor: Sohbet gibi reklam

WhatsApp, uzun süredir gündemde olan reklam planlarını hayata geçirmeye başlıyor. Meta çatısı altındaki mesajlaşma uygulaması, gizlilik ve uçtan uca şifreleme gibi temel güvenlik vaatlerinden taviz vermeyeceğini söylese de, artık uygulamanın belirli bölümlerinde reklamlara yer verilmeye başlanıyor.

Haberin Devamı

Şirketin yaptığı açıklamaya göre, WhatsApp kullanıcılarının önemli bir kısmı kademeli olarak reklamlarla karşılaşacak. Ancak bu değişiklik şimdilik sadece “Güncellemeler” sekmesini aktif olarak kullananları ilgilendiriyor. Uygulamayı yalnızca kişisel mesajlaşma için kullananların ekranında herhangi bir reklam görünmeyecek. Benim gibi bu sekmeyi pek kullanmayanlar için bir değişiklik olmayabilir ama WhatsApp, her gün yaklaşık 1,5 milyar kişinin bu alanı aktif olarak kullandığını söylüyor. Eskiden daha çok arkadaşların durumlarını görmek ya da ilgi çekici kanalları keşfetmek için kullanılan bu sekme, artık kanal yöneticileri ve işletmeler için bir büyüme ve tanıtım alanına dönüşüyor.

Yeni reklam sisteminde WhatsApp, kullanıcıların favori kanallara abone olmasını teşvik eden tanıtımlar gösterecek. Ayrıca bazı kanallar daha görünür hale getirilecek ve Güncellemeler sekmesinde yer alan Durum kısmına da reklamlar entegre edilecek. Şirket, bu yeni sistemin kullanıcıların işletmelerle iletişime geçmesini daha kolay ve doğal hale getireceğini söylüyor.

Haberin Devamı

Tabii en çok merak edilen konu ise gizlilik meselesi. WhatsApp, bu reklam sisteminin kullanıcı verilerini suistimal etmeyeceğini özellikle vurguluyor. Özel mesajların, yapılan aramaların, sohbetlerde paylaşılan konumların, rehberinizdeki kişilerin ya da arkadaşlarınızla olan grupların reklam hedeflemesi için kullanılmayacağının altı çiziliyor.

Reklamların hangi verilere göre gösterileceği ise oldukça sınırlı tutulmuş. WhatsApp, yalnızca temel hesap bilgileri, kullanılan cihazla ilgili genel teknik bilgiler, şehir veya ülke gibi genel konum bilgileri ve Güncellemeler sekmesinde yapılan etkileşimleri göz önünde bulundurarak reklam içeriklerini şekillendirecek.

Ayrıca şirket, bu süreçte Meta ile kişisel bilgi paylaşmadığını, hassas verilerin anonimleştirildiğini ve kullanıcıların deneyim üzerinde her zaman söz sahibi olduğunu belirtiyor. Meta’nın iş modeli göz önüne alındığında, şirketin gelirinin yüzde 98’i reklamlardan geliyor. Dolayısıyla WhatsApp’ın da bu modele yavaş yavaş entegre olması çok da şaşırtıcı değil. Ancak bu geçişin kullanıcı alışkanlıklarını nasıl etkileyeceği zamanla ortaya çıkacak.

0 Yorum

Henüz Yorum Yapılmamıştır.! İlk Yorum Yapan Siz Olun

Yorum Gönder

Lütfen tüm alanları doldurunuz!

Yazarlarımız

Puan Durumu

Takım OM G M P
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21

Merkez Nöbetçi Eczaneler

Adıyaman/Merkez
Varan Eczanesi
0416 227 14 20
Bahçelievler Mah. Eski Kahta Cad. Karacaoğlan İ.Ö. Okulu yanı ve 17 Nolu ASM yanı No:160 / 1


Adıyaman/Merkez
Dolaş Eczanesi
0416 213 13 24
Bahçelievler Mah. 904.Sokak 2 Nolu Sağlık Ocağı karşısı No:7/C


Adıyaman/Merkez
Deva Eczanesi
0416 216 15 10
Sümerevler Mah. 17112.Sokak Karaali yolu Eğriçayı parkı KuzeyGiriş kapısı karşısı No:64A


Sinop/Merkez
Ada Eczanesi
03682600805
KEFEVI MAH.OKULLAR CADDESI NO:28/A


Karaman/Merkez
Işık Eczanesi
0338 213 19 61
Külhan Mh. İsmet Paşa Cd. No:26/A KARAMAN


Karaman/Merkez
Vural Eczanesi
0338 214 55 66
11 NOLU SAĞLIK OCAĞI BAŞAKŞEHİR MH. ŞEHİT FETHİ SEKİN BULVARI NO:66/A KARAMAN


Anket

E-Bülten Aboneliği