Telefon
WhatsApp
700 kişiyi işinden eden yapay zeka, firmaya 40 milyar dolar düşüş yaşattı

Yapay zeka iş gücünün yerini alacak mı?’ sorusu, bu konudaki en büyük tartışmaların başında geliyor. Firmaların yapay zeka yatırımlarına devam etse de bu geçişin o kadar kolay olmayacağını gösteren bir durum yaşandı. Sistemlerine yapay zekayı entegre ederek 700 çalışanı ile yollarını ayıran bir firma, 40 milyar dolarlık bir değer kaybı yaşadıklarını açıkladı.

Haberin Devamı

Klarna Group Plc'nin kurucu ortağı ve aynı zamanda CEO'su olan Sebastian Siemiatkowski, fintech firmasının müşteri hizmetlerinde yapay zekayı agresif bir şekilde kullanmasının geri teptiğini itiraf etti. Klarna'nın Stockholm'deki merkezinde yapılan açıklamada, “Bunu organize ederken maliyet çok baskın bir değerlendirme faktörü olmuş gibi görünüyor fakat sonuçta daha düşük kaliteye sahip oluyorsunuz” ifadelerine yer verildi.

Şirketteki maliyetleri azaltmak için yapay zekaya yönelen ve işten çıkarmaların yanı sıra bir yıldan fazla bir süredir işe alımları durduran firma, şimdi ise bu değişimin yeniden ele alınması gerektiğini söylüyor, “İnsan desteğinin kalitesine gerçekten yatırım yapmak bizim için gelecekteki tek yol.”

Haberin Devamı

Tüm bu sürecin ardından Bloomberg'de yayınlanan habere göre, Klarna stratejik bir adım atarak müşteri desteği pozisyonu için yeni bir işe alım süreci başlatıyor. Firmanın öğrenciler ya da kırsal bölgelerde uzaktan çalışabileceklerin hizmet sağlayabileceği yeni bir model için denemeler yapacak.

Tabi firma bu süreçten zararlı çıksa da yapay zeka uygulamalarını elinin tersiyle itmiyor. Müşteri hizmetlerine yönelik yapay zeka hamlesini küçültülürken, yapay zekayı tüm operasyonlarına entegre etme konusundaki işleyişin devam edeceği belirtilmiş. Gelen bilgilere göre firma, verimliliği artırmak için yapay zekayı kullanacak. Aynı zamanda müşterilerin daha iyi faiz oranları ve sigorta anlaşmaları sağlamasına yardımcı olmak için yapay zeka destekli dijital bir finansal asistanı üzerinde çalışıyor.

Bu değer kaybı yapay zeka hamlesinden mi gelinmez ama aynı dönemde firma için işler hiç yolunda gitmemiş. Şirketin 2024 yılında 700 temsilcisinin iş yükünü yapay zekanın üstlendiğini duyurması, çağrı merkezi sektörünü sarsmış ve Fransa merkezli Teleperformance SE'nin hisselerini sert bir şekilde düşmesini sağlamıştı.

Firma işe alımlara geri dönülmesine rağmen, personel sayısının hala azalmasını bekliyor. Bir yıl içerisinde 3000 çalışandan 2.500 çalışana düşüleceği açıklanmış. Tabi bu düşüş eskisine göre daha kontrollü bir şekilde ele alınacak gibi duruyor. Bu durum aynı zamanda yapay zeka sistemlere yumuşak bir geçiş yapmanın ne kadar önemli olduğunu göstermesi açısından da oldukça önemli.

0 Yorum

Henüz Yorum Yapılmamıştır.! İlk Yorum Yapan Siz Olun

Yorum Gönder

Lütfen tüm alanları doldurunuz!

Yazarlarımız

Puan Durumu

Takım OM G M P
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21

Merkez Nöbetçi Eczaneler

Adıyaman/Merkez
Güven Eczanesi
0416 216 61 57
Yeni Sanayi Mah. 2819. Sokak Park Hospital Hastanesi Yanı No:24/A


Adıyaman/Merkez
Doğan Eczanesi
0416 214 60 46
Eskisaray Mah. 702. Sokak 1Nolu Sağlık Ocağı Araç Giriş Kapsı karşısı No:7/C


Adıyaman/Merkez
Ertaş Eczanesi
0416 214 49 90
Sümerevler Mah. 17131. Sokak Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi karşısı No:25 B


Sinop/Merkez
Elif Eczanesi
03682617236
KALEYAZISI MAH. SAKARYA CAD.NO.77/B SINOP


Karaman/Merkez
Koza Eczanesi
0338 213 30 13
6 Nolu Sağlık Ocağı Yanı Fatih Anadolu Lisesi Karşısı Karamanoğlu Mehmetbey Mah. 157. Sok. No:6-B/C KARAMAN


Karaman/Merkez
Yaşam Eczanesi
0338 214 32 54
30 Metrelik Yol Üzeri Tahsin Ünal Mah.Atatürk Bulvarı No:35/B Karaman


Anket

E-Bülten Aboneliği